A 16:00 óráig leadott rendeléseket a GLS futárszolgálattal még aznap feladjuk. Kézbesítés 24h alatt.
Írja meg, hogy mit keres.
Nincs eredmény
I. Bevezető rendelkezések
Ezek az általános szerződési feltételek szabályozzák az eladó, iFix s.r.o., székhelye: Námestie hraničiarov 6/A, 851 03 Bratislava - Petržalka, Cégjegyzékszám: 47019948, a Bratislava III. Városi Bíróság Cégjegyzékében bejegyezve, Sro Osztály, 87860/B (a továbbiakban "eladó") és a vásárló jogait és kötelezettségeit, aki megfelel a fogyasztó fogalmának a vonatkozó jogszabályok értelmében, és akinek a vásárlása és eladása az eladó által kínált termékekre vonatkozik.
Az eladó azonosító és elérhetőségi adatai: iFix s.r.o.,
Fogyasztóvédelmi Felügyelőség Pozsonyi Régió
Odbor výkonu dohľadu Bajkalská 21/A P. O. BOX 29 827 99 Bratislava
Elérhetőségek: E-mail: ba@soi.sk Tel. nem. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04 Fax nem. 02/58 27 21 70 www.soi.sk SOI - Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Ezek az általános szerződési feltételek (a továbbiakban ÁSZF) a vásárlási szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Abban az esetben, ha az eladó és a vásárló olyan vásárlási szerződést kötnek, amelyben eltérnek ezen ÁSZF feltételeitől, a vásárlási szerződés rendelkezései élveznek elsőbbséget a ÁSZF felett. Az így megállapodott feltételek nem lehetnek ellentétesek a kötelező jogszabályi rendelkezésekkel, amelyek a szerződő felek számára kötelező érvényűek.
II. A vásárlási szerződés megkötésének módja és az ahhoz kapcsolódó tájékoztatási kötelezettségek
2.1. A vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot a vásárló az eladó weboldalán található űrlap kitöltésével és elküldésével küldi el az eladónak, amelyben ajánlatot tesz a vásárlási szerződés megkötésére, amelynek tárgya az áru tulajdonjogának átruházása a vásárló által meghatározott vételár ellenében és az ebben a rendelésben (a továbbiakban: „rendelés“) szereplő feltételek szerint.
2.2. A rendelés elküldését követően a vásárló automatikusan értesítést kap a rendelés eladó elektronikus rendszerébe való beérkezéséről a megadott e-mail címére (a továbbiakban: „rendelés átvételének visszaigazolása“). Az eladó további szükséges információkat küldhet a vásárló e-mail címére a rendelésével kapcsolatban.
2.3. A rendelés átvételének visszaigazolása tartalmazza, hogy a rendelés megérkezett az eladóhoz, azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a vásárlási szerződés megkötésére.
2.4. Az eladó ezt követően e-mailben tájékoztatja a vásárlót arról, hogy az ő rendelése elfogadásra került-e (a továbbiakban: „rendelés elfogadása“). A rendelés elfogadása tartalmazza az eladó által elfogadott vásárlási szerződés tárgyát képező áru nevét és specifikációját, az áru és/vagy egyéb szolgáltatások árát, a várható szállítási határidőt, a szállítási hely nevét és elérhetőségét, a szállítási díjra, feltételekre, módra és a termék vásárlóhoz történő szállításának időpontjára vonatkozó adatokat, az eladó adatait (cégneve, székhelye, adószám, cégjegyzékszám stb.), valamint egyéb szükséges információkat.
2.5. A vásárlási szerződés a rendelés elfogadásának elektronikus vagy írásbeli formában történő kézbesítésével jön létre a vásárlónak.
2.6. Az eladó világosan, egyértelműen, érthetően és félreérthetetlen módon tájékoztatta a vásárlót az áru megrendelése előtt és/vagy a vásárlási szerződés megkötése előtt az alábbi információkról, különösen:
2.6.1. az áru főbb tulajdonságairól, a termék típusának és jellegének megfelelő mértékben, valamint az információk közlésének formájában, beleértve a megfelelő katalógusoldalon az elektronikus boltban található adatokat,
2.6.2. az eladó cégnevéről és székhelyéről, amelyek szintén megtalálhatók az eladó elektronikus boltjának megfelelő aloldalán és az ÁSZF I. cikkében, amelyek szintén szerepelnek az eladó elektronikus boltjának megfelelő aloldalán.
2.6.3. Az eladó telefonszámáról és egyéb elérhetőségeiről, amelyek fontosak a vásárló és az eladó közötti kapcsolattartáshoz, különös figyelemmel az eladó elektronikus postai címére, és ezekről az információkról az eladó elektronikus boltjának megfelelő aloldalán, valamint az ÁSZF I. cikkében találhatóak, amelyek az eladó elektronikus boltjának megfelelő aloldalán is elérhetők.
2.6.4. Az áru eladási áráról, annak kiszámítási módjáról, ha a termék jellege miatt az eladási ár előre nem meghatározható, a szállítási költségekről, szállításról, postaköltségről és egyéb költségekről, díjakról, valamint arról, hogy a teljes árba további költségek és díjak is belefoglalhatók, amennyiben ezek előre nem meghatározhatók, és ezekről az információkról is az eladó elektronikus boltjának megfelelő katalógusoldalán találhatóak.
2.6.5. A teljesítés feltételeiről, a fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről és a szállítási határidőről, amelyen belül az eladó vállalja a termék leszállítását vagy szolgáltatás nyújtását, és ezekről is az eladó elektronikus boltjának megfelelő katalógusoldalán találhatók információk.
2.6.6. Az áruk hibás teljesítése miatti jogi felelősség és a fogyasztói jótállás létezéséről és időtartamáról, ha jótállás biztosított, az áruk hibáiért való felelősség érvényesítésének eljárásáról, az eladó vagy a gyártó által biztosított utólagos szervizfeltételekről, és ezekről az információkról is az eladó elektronikus boltjának megfelelő katalógusoldalán találhatóak.
2.6.7. A szerződés időtartamáról, ha meghatározott időre szóló szerződésről van szó, vagy a szerződés felmondásának feltételeiről, ha határozatlan időre szóló szerződésről van szó, vagy olyan szerződésről, amelynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik; valamint a vásárló minimális kötelezettségeinek időtartamáról, amennyiben ilyen kötelezettség a vásárlási szerződésből fakad.
2.6.8. Az olyan termékek, amelyek digitális elemeket tartalmaznak, a digitális tartalomról és digitális szolgáltatásról, beleértve a rendelkezésre álló műszaki védelmi intézkedéseket, valamint az elektronikus termékek, digitális tartalom és digitális szolgáltatás kompatibilitásáról és interoperabilitásáról szóló információkról, amelyek az eladó számára ismertek vagy amelyekről ésszerűen elvárható, hogy az eladó számára ismertek legyenek.
2.6.9. A vásárló jogáról, hogy kérelmet nyújtson be az eladóhoz a jogszabályok szerinti jogorvoslati eljárásban, és az alternatív vitarendezési fórumra vonatkozó információkat tartalmazó weboldal hivatkozásáról.
2.6.10. Az eladó által a vásárlóval történő kommunikációra használt egyéb online eszközről, amely lehetővé teszi a vásárló számára, hogy a kommunikáció írásos tartalmát, beleértve az üzenetek dátumát és idejét, tartós médián tárolja.
2.6.11. Arról, hogy az eladó címe, amelyen a vásárló a termék hibájával kapcsolatos jogait érvényesítheti, a szerződéstől való elállást, jogorvoslati kérelmet vagy más bejelentést tehet, megegyezik a 2.6.2. pontban szereplő címmel.
2.6.12. Arról, hogy az eladási ár egy konkrét vásárló számára, vagy vásárlói csoport számára automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást, alapján kerül meghatározásra, ha ilyen helyzet előfordul.
2.6.13. Az online kommunikációs eszközök használatának költségéről, amelyeket a szerződés megkötése során alkalmaztak, ha a költség megnövelt díjszabás alapján kerül kiszámításra, és ha ilyen helyzet előfordul.
2.6.14. A vásárló jogáról, hogy a vonatkozó jogszabályok szerint elálljon a szerződéstől, az elállás feltételeiről, határidejéről és eljárásáról; tájékoztatás a vásárló kötelezettségéről, hogy viselje az áruk visszaküldésének költségeit az elállás esetén a jogszabályok szerint, valamint a távollevők között kötött szerződés esetén az áruk visszaküldésének költségeit is, amelyek a természetükből adódóan nem küldhetők vissza postai úton; tájékoztatás a vásárló kötelezettségéről, hogy fizesse meg az eladónak a ténylegesen nyújtott szolgáltatás díját, ha a vásárló a jelen pont szerinti jogszabályok alapján eláll a szerződéstől, amely szolgáltatás nyújtását tartalmazza, és ha előzetes beleegyezést adott az eladónak a vonatkozó jogszabályok szerint; tájékoztatás arról, hogy a vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől a vonatkozó jogszabályok szerint, vagy a körülményekről, amelyek mellett a vásárló elveszíti az elállás jogát. A tájékoztatás részeként a vásárló számára biztosítani kell a szerződéstől való elállás mintaszerződését, amely a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képezi.
2.6.15. A vásárló minimális kötelezettségidőtartamáról, ha a szerződés alapján ilyen kötelezettség terheli őt.
2.6.16. A vásárló kötelezettségéről, hogy előleget fizessen, vagy egyéb pénzügyi biztosítékot nyújtson az eladó kérésére, valamint a biztosíték nyújtásának feltételeiről, ha ilyen kötelezettség terheli őt a szerződés alapján.
2.6.17. Az eladó által követendő magatartási kódexek létezéséről, amelyeket az eladó vállalt, és arról, hogyan ismerkedhet meg a vásárló ezekkel, illetve hogyan szerezheti be azok szövegét.
2.6.18. Arról, hogy a vásárlási szerződés elektronikus formában el van tárolva az eladónál, és elérhető a vásárló számára, miután írásban kéri.
2.6.19. Arról, hogy a szerződés megkötésére felajánlott nyelv a szlovák nyelv.
III. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az eladó kötelességei:
a) A vásárlási szerződés alapján a vásárlónak a szerződés tárgyát képező árut (terméket) a szerződésnek és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően leszállítani.
b) A vásárlónak írásos vagy elektronikus formában minden olyan dokumentumot biztosítani, amely szükséges az áru átvételéhez és használatához, valamint egyéb, a Szlovák Köztársaság jogszabályai által előírt dokumentumokat.
c) Gondoskodni arról, hogy az átadott áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak.
d) Az eladónak haladéktalanul a vásárlási szerződés megkötését követően, legkésőbb az áru szállításával együtt, biztosítania kell a vásárlónak a vásárlási szerződés megkötéséről szóló visszaigazolást tartós adathordozón, például e-mailben. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 2.6 pontban szereplő összes információt, beleértve a vásárlási szerződéstől való elállás mintaszerződését.
3.2. Az eladónak joga van a vételár megfelelő és időben történő kifizetésére a vásárlótól az áruért.
3.3. Ha az eladó a készletkimerülés vagy az áru elérhetetlensége miatt nem képes a terméket a vásárlónak a vásárlási szerződésben meghatározott időn belül vagy a megállapított áron szállítani, az eladó köteles a vásárlónak alternatív teljesítést ajánlani, vagy lehetőséget biztosítani számára, hogy elálljon a szerződéstől, és a vásárlónak kötelessége ezen lehetőségek egyikét igénybe venni. Amennyiben a vásárló megfelelő időn belül nem fogadja el az eladó által felajánlott alternatív teljesítést, és nem áll el a szerződéstől, az eladó jogosult elállni a szerződéstől, és ha a vásárló már kifizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladónak kötelessége visszatéríteni a már kifizetett vételárat vagy annak részét 14 napon belül, a szerződéstől való elállás napjától számítva.
IV. A vásárló jogai és kötelezettségei
4.1. A vásárló köteles teljesíteni a jogszabályi kötelezettségeit, különösen a vételár megfizetését, és a vásárló az eladótól tájékoztatást kapott arról, hogy a rendelés részeként a vételár kifizetése kötelező.
4.2. A vásárló különösen köteles:
a) Átvenni a megrendelt és leszállított árut,
b) Kifizetni az eladónak a megállapodott vételárat a megállapodott fizetési határidőn belül, beleértve az áru szállítási költségeit,
c) A szállítólevélen aláírásával, vagy az átvételt végző személy aláírásával megerősíteni az áru átvételét.
4.3. A vásárló különösen jogosult az áru leszállítására a megállapodott feltételek szerint.
V. Szállítási feltételek
5.1. Az áru szokásos várható elérhetősége és a kiszállítási határidő minden terméknél megtalálható az elektronikus bolt weboldalán.
5.2. Ha az eladó és a vásárló a vásárlási szerződésben másként nem állapodtak meg, az eladónak legkésőbb 30 napon belül kell leszállítania az árut a vásárlónak a vásárlási szerződés megkötésétől számítva. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy ha az időtartam, amely a 5.1. pont szerint van megadva, hosszabb, akkor a 5.1. pont szerinti időtartam érvényes. Az időtartam, amely a vásárlási szerződés megkötésétől a termék leszállításának utolsó napjáig terjed, az "Időtartam".
5.3. A vásárlónak kötelessége átvenni az árut azon a helyen, amelyet a vásárlási szerződésben megállapodtak, vagy amelyet az áruszállítást megelőzően más módon közöltek (a továbbiakban „Helyszín“). A vásárlónak kötelessége átvenni az árut az Időtartamon belül.
5.4. Ha az eladó az árut a vásárló számára a Helyszínre és az Időtartamon belül szállítja, a vásárlónak kötelessége személyesen átvenni az árut, vagy biztosítani, hogy az áru átvételére meghatalmazott személy vegye át az árut, amennyiben a vásárló nem tud jelen lenni. Az átvételt igazoló jegyzőkönyvet alá kell írni. A harmadik személynek, aki meghatalmazást kapott az áru átvételére, be kell mutatnia az eladónak a rendelés elfogadásának másolatát.
5.5. Ha a vásárló nem veszi át az árut a vásárlási szerződés szerint, az eladónak joga van kártérítést követelni, és a vásárló nem jogosult az áru újbóli szállítására, hacsak a szerződő felek másként nem állapodnak meg.
5.6. Ha a vásárló előre kifizette az árut, az eladó vagy annak szerződéses partnere kérheti a személyazonosító okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) bemutatását, hogy elkerülje a károk keletkezését és megakadályozza a bűncselekményekből származó bevételek legalizálását.
5.7. A vásárló nem jogosult a vásárlóval szembeni követeléseket a kereskedő követeléseivel szemben beszámítani írásbeli beleegyezés nélkül, kivéve, ha az eladó részben vagy teljesen nem teljesíti kötelezettségeit.
5.8. A vásárló jogosult elállni a vásárlási szerződéstől, ha az eladó nem szállítja le az árut a megállapodott határidőn belül, és a vásárló a vásárlási szerződés felmondásáról szóló értesítést követően az eladónak 14 napon belül vissza kell térítenie a vásárlónak a már kifizetett részvételt. Írásbeli értesítés nem szükséges a törvényes okok miatt.
5.9. Ha a nyertes nyer az iFix s.r.o. által rendezett versenyen, akkor köteles a nyereményt 30 naptári napon belül átvenni a nyertesek kihirdetését követően. A nyertes joga a nyereményre az említett időszak leteltével megszűnik, és a nyeremény az rendező javára elvész.
5.10. A termék színének megjelenítése a monitoron nem biztos, hogy pontosan tükrözi a valós színeket, ahogyan azt a vásárló a valóságban érzékeli. A színek megjelenítése többek között függ a kijelző minőségétől, illetve az egyéb használt megjelenítő eszköztől.
5.11. A vásárlónak kötelessége az árut és annak csomagolását az áru kézhezvételekor az eladó képviselője jelenlétében ellenőrizni. Ha hibát észlel az áruval (beleértve a csomagolás hibáját) vagy ha a szállítmány nem teljes (például kevesebb darab áru, vagy hiányzik a megrendelt termék), az eladónak biztosítania kell, hogy a vásárló feljegyzést készíthessen a hiba mértékéről és jellegéről, amelyet az eladó igazol. Az így készült feljegyzés alapján a vásárló később elutasíthatja a hibás áru átvételét, vagy megerősítheti a hibás áru átvételét, és a jelen ÁSZF 8. pontja szerint érvényesítheti a hibás áruval kapcsolatos igényeit.
VI. Vételár és fizetési feltételek
6.1. Az áru vételára a vásárlási szerződésben az eladó és a vásárló között megállapodott, és az akceptált rendelésben szereplő ár a döntő érvényű (a továbbiakban: „vételár“). Ha a rendelés visszaigazolásában szereplő vételár magasabb, mint a vásárlás idején az elektronikus bolt ajánlatában szereplő, azonos árukra vonatkozó ár, az eladónak elektronikus üzenetet kell küldenie a vásárlónak az új vételár ajánlatáról, amely az eladó új vásárlási szerződésre vonatkozó ajánlatának minősül, és amelyet a vásárlónak kifejezetten e-mailben vagy írásban kell megerősítenie ahhoz, hogy érvényes vásárlási szerződés jöjjön létre.
6.2. A vásárlónak kötelessége az eladónak kifizetni a vételárat, beleértve az áru szállítási költségeit, készpénzben, bankkártyával az áru személyes átvételekor, utánvéttel a szállítás helyén, vagy banki átutalással az eladó számlájára, amelyet az rendelés akceptálása során vagy az eladó weboldalán található, a termék átvétele előtt.
6.3. Ha a vásárló banki átutalással fizeti ki a vételárat, a fizetés napja az a nap, amikor a teljes vételár jóváírásra kerül az eladó számláján.
6.4. A vásárlónak kötelessége az eladónak kifizetni a vételárat a vásárlási szerződésben meghatározott határidőn belül, legkésőbb azonban az áru átvételekor.
6.5. Ha a vásárló nem fizeti ki a teljes vételárat az áru Helyszínre történő szállításáig, és a szerződő felek nem állapodtak meg a vételár részletekben történő kifizetéséről, az eladó jogosult megtagadni az áru leszállítását a vásárlónak. Ha a vásárló nem teljesíti ezt a fizetési kötelezettséget, az eladó jogosult elállni a szerződéstől.
6.6. Az áru beszerelésének és szállításának költségei nem szerepelnek a vételárban, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vásárlónak biztosítani.
6.7. Az eladó által üzemeltetett elektronikus bolt bármely weboldalán feltüntetett ár nem tartalmazza az áru szállítási költségét vagy más választható szolgáltatásokat. Minden akció a készlet erejéig érvényes, ha az adott terméknél nincs másként feltüntetve.
Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítsa az áru árát bármelyik elektronikus bolt weboldalán, amelyet az eladó üzemeltet. Az árváltozás nem vonatkozik a szerződéskötés előtt kialakított vásárlási szerződésekre, függetlenül attól, hogy az áru még nem került leszállításra.
VII. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átszállása az árura
7.1. Az áru átvételével a megállapodott helyen a tulajdonjog átszáll a vásárlóra.
7.2. Az áru károsodásának kockázata a vásárlóra száll át abban az időpontban, amikor a vásárló vagy a vásárló által meghatalmazott harmadik fél átveszi az árut az eladótól vagy annak képviselőjétől, aki megbízást kapott az áru kézbesítésére, vagy ha ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az eladó lehetővé teszi a vásárlónak az áru kezelését, és a vásárló nem veszi át az árut.
VIII. Felelősség a hibákért, fogyasztói jótállás, hibákból eredő igények érvényesítése (reklamációs eljárás)
8.1. Ha az eladó felelős az áru hibájáért, a vásárló jogosult a hiba kijavítására vagy cserére, jogosult a vételár megfelelő csökkentésére vagy jogosult elállni a vásárlási szerződéstől.
8.2. Az 8.1. pont szerinti igények választása és érvényesítése a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően történik.
8.3. Az eladó tájékoztatta a vásárlót a hibás áruval kapcsolatos jogairól, amelyek a vonatkozó jogszabályok és a megkötött szerződés alapján illetik meg, úgy, hogy ezeket az ÁSZF-t az eladó elektronikus boltjának megfelelő aloldalán közzétette, és a vásárlónak lehetősége volt megismerkedni azokkal a rendelés elküldése előtt.
8.4. Az eladó felelős az áru hibáiért a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai szerint, és a vásárlónak kötelessége a hibás áruval kapcsolatos igényét az eladónál vagy az általa kijelölt személynél érvényesíteni. Az eladó felelős minden olyan hibáért, amely a megvásárolt árun a szállítás időpontjában fennáll, és amely a szállítástól számított két éven belül megnyilvánul. Ha a vásárlás tárgya digitális elemeket tartalmazó áru, amelyhez folyamatosan digitális tartalmat kell szolgáltatni vagy digitális szolgáltatást kell biztosítani a megállapodott időszak alatt, az eladó felelős minden olyan hibáért, amely a digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatban a megállapodott időszak alatt bekövetkezik vagy megnyilvánul, de legalább két évig a digitális elemekkel rendelkező áru átadásától számítva. Használt termékek (használt termékek alatt olyan árut értünk, amely már használt, de a szakértőink által ellenőrizve és az úgynevezett "új" állapotban került forgalomba) esetén a szerződő felek 12 hónapos felelősséget állapodtak meg a hibákért a termék kézbesítésétől számítva.
8.5. Ha az áru hibát mutat, a vásárlónak joga van a kapcsolódó igényeit érvényesíteni a hiba bejelentésével bármelyik eladó üzlethelyiségében, olyan személynél, akit az eladó a szerződés megkötése előtt tájékoztatott a vásárlónak, vagy távolsági kommunikációs eszközökkel az eladó székhelyén vagy üzleti helyén, illetve más címeken, amelyekről az eladó tájékoztatta a vásárlót a szerződés megkötése előtt vagy azt követően. A hiba bejelentéséhez szükséges a hibás termék bemutatása, hacsak másként nem állapodtak meg. Az eladó javasolja, hogy az áru szállítása során biztosítást kössenek. Az utánvétes küldeményeket az eladó nem veszi át. A vásárlónak kötelessége pontosan megadni minden szükséges információt, különösen a hiba típusát és mértékét; a vásárlónak meg kell jelölnie, hogy mely jogait érvényesíti.
8.6. A hibás áruval kapcsolatos igény érvényesítése, amelyet az eladónak kell kézbesíteni, az alábbi összes kumulatív feltétel teljesítésének napján kezdődik:
8.6.1. A hiba bejelentése,
8.6.2. Az áru visszaszolgáltatása a vásárlótól az eladónak vagy az általa kijelölt személynek,
8.6.3. A hozzáférési kódok, jelszavak stb. átadása az eladónak, ha ezek az adatok elengedhetetlenek a benyújtott igény megfelelő feldolgozásához;
8.7. Ha az igény érvényesítése olyan termékre vonatkozik, amely objektíven nem szállítható vissza az eladónak, vagy amely tartósan be van építve, a vásárlónak a 8.6.1. és 8.6.3. pontok szerinti feltételek teljesítésén kívül minden szükséges segítséget meg kell adnia az áru eladó általi vagy az általa kijelölt harmadik fél általi szemléjének elvégzéséhez. Az eladó által vagy az általa kijelölt harmadik fél által szemlézett hibás áruval kapcsolatos eljárás akkor kezdődik, amikor a szemle megtörtént a fentiek szerint. Ha azonban az eladó vagy az általa kijelölt harmadik fél, a vásárló által nyújtott szükséges segítség ellenére nem biztosítja a szemle elvégzését ésszerű időn belül, legkésőbb a hiba bejelentését követő 10 napon belül, akkor az eljárás a hiba bejelentésének napján kezdődik.
8.8. Az eladó vagy az általa kijelölt személy a vásárlónak igazolást ad a hiba bejelentéséről a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.
8.9. Az eladó felelőssége nem terjed ki azokra a hibákra, amelyekről a vásárló a szerződés megkötésekor tájékoztatva lett, vagy amelyekről a körülmények figyelembevételével, amelyek között a vásárlási szerződés megkötésre került, a vásárlónak tudnia kellett.
8.10. Az eladó nem felelős az áru hibáiért:
8.10.1. ha a vásárló nem érvényesítette jogát az eladó áruval kapcsolatos felelősségére vonatkozóan a jogszabályokban előírt határidőkön belül,
8.10.2. ha a hiba az áru mechanikai sérüléséből adódik, amelyet a vásárló okozott,
8.10.3. ha az áru hibája a bateriakapacitás csökkenéséből ered,
8.10.4. ha az áru hibája olyan használat következménye, amely olyan környezetben történt, amely nem felel meg az áru természetes környezetének intenzitásával, páratartalmával, kémiai és mechanikai hatásaival.
8.10.5. ha az áru hibája szakszerűtlen kezelésből, karbantartásból vagy az áruval kapcsolatos gondozás elmulasztásából ered,
8.10.6. ha az áru hibája túlzott terhelés vagy a dokumentációban vagy az áru szokásos használatára vonatkozó általános irányelvek ellenére történő használat következménye,
8.10.7. ha az áru hibája olyan károsodás következménye, amely elháríthatatlan és/vagy előre nem látható eseményekből ered,
8.10.8. ha az áru hibája véletlenszerű romlás vagy véletlenszerű elhasználódás következménye,
8.10.9. ha az áru hibája szakszerűtlen beavatkozás, vízkárosodás, tűz, statikus vagy légköri elektromosság, vagy más vis maior esemény következménye,
8.10.10. ha az áru hibája jogosulatlan személy beavatkozásából ered.
8.10.11. ha a szállítmány nem teljes, vagy ha nyilvánvaló hiba van, amelyet a vásárló az áru kézbesítésekor a szállítmány átvételekor észlelhetett volna, és amelyet nem kezelt a jelen ÁSZF szerint, valamint nem értesítette időben az eladót,
8.10.12. ha a hiba a kijelzőn / megjelenítő eszközön horizontális és/vagy vertikális vonalak megjelenésében nyilvánul meg, ha ez a mechanikai sérülés következménye.
8.11. A szerződő felek 24 hónapos fogyasztói jótállást állapítottak meg az áru kézbesítésétől számítva, kivéve, ha konkrét esetekben más időtartam van meghatározva. Használt áruk és újszerű termékek esetén a szerződő felek 12 hónapos fogyasztói jótállást állapítottak meg az áru kézbesítésétől számítva.
Ha az árut újra cserélik, a vásárló olyan dokumentumot kap, amely tartalmazza az áru cseréjére vonatkozó információkat, és az esetleges további igényeket a termék hibájából származóan a vásárlási szerződés és ez a dokumentum alapján lehet érvényesíteni. Ha az árut újra cserélik, a fogyasztói jótállás újraindul az új áru átvételétől számítva, de kizárólag az új árura vonatkozóan.
A fogyasztói jótállással kapcsolatos igények nem érvényesíthetők, ha a vásárló nem rendelkezik jótállási jeggyel, vagy a vásárlásról szóló bizonylattal, illetve más olyan dokumentummal, amely igazolja az áru vásárlását a vásárló által az eladótól.
8.12. A termék hibájából eredő igények érvényesítése kizárólag a hiba bejelentésében szereplő hibákra vonatkozik.
8.13. A jelen cikk céljából:
többször előforduló javítható hiba az, ha egy javítható hiba több mint kétszer fordul elő.
több különböző javítható hiba akkor tekintendő nagyobb számú különböző javítható hibának, ha több mint három különböző javítható hiba fordul elő egyszerre.
8.14. A panasz eredményétől függetlenül, ugyanazon egyedi hiba (nem ugyanazon típusú hiba) ismételt panaszának benyújtása elutasításra kerül.
8.15. Apple iPhone pótalkatrészek (akkumulátor, kijelző, kamera az iPhone modelljétől függően) használata esetén előfordulhat, hogy a következő üzenet jelenik meg: "Nem lehet ellenőrizni, hogy ez az iPhone eredeti Apple alkatrészt használ (akkumulátor, kijelző, kamera az iPhone modelljétől függően)."
Ezek az üzenetek semmilyen módon nem befolyásolják az eszköz teljesítményét, és 4 nap után eltűnnek a zárolt képernyőről, majd csak a Beállításokban lesznek láthatók. Az üzenet megjelenése nem befolyásolja az eszköz teljesítményét.
8.16. Ha a vásárló nem elégedett azzal, ahogyan az eladó kezelte a hibás áruval kapcsolatos igény érvényesítését, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, lehetősége van a kérésével az eladóhoz fordulni jogorvoslatért. Ha az eladó elutasító választ ad a jogorvoslat iránti kérésre, vagy nem válaszol arra 30 napon belül a kérés elküldését követően, a vásárlónak joga van alternatív vitarendezési eljárás indítását kérni a 391/2015. (XII. 18.) sz. törvény 12. §-a szerint, amely a fogyasztói viták alternatív rendezéséről szól, és amely a jogszabályok módosítását és kiegészítését is tartalmazza.
A fogyasztói viták alternatív rendezésére illetékes hatóság a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Szlovák Köztársaság), Bajkalská 21/A, P.O.Box č.29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk, vagy más, a Szlovák Gazdasági Minisztérium által nyilvántartott, alternatív vitarendezésre jogosult jogi személy (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk oldalon). A vásárlónak joga van választani, hogy melyik alternatív vitarendező szervhez fordul.
A vásárló az alternatív vitarendezés iránti kérelmét az online vitarendezési platformon is benyújthatja, amely a következő weboldalon érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
IX. Személyes adatok és azok védelme
9.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vásárlónak a vásárlási szerződés megfelelő teljesítése érdekében közölnie kell a nevét, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét.
9.2. A vásárló, aki regisztrált az elektronikus boltban, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatokat, valamint törölheti regisztrációját, ha bejelentkezik az elektronikus bolt weboldalán, a "felhasználói profil" részlegben.
9.3. Az eladó ezúton tájékoztatja a vásárlót, hogy a 2016. április 27-i (EU) 2016/679 számú Európai Parlament és Tanács rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pontja alapján, amely a személyes adatok védelméről és azok szabad áramlásáról szól, és amely hatályon kívül helyezi a 95/46/EK irányelvet (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: „Rendelet“), az eladó mint információs rendszer üzemeltetője a vásárlási szerződés megkötése során személyes adatokat fog kezelni a vásárló hozzájárulása nélkül, mivel a személyes adatok kezelése a vásárlóval fennálló előzetes szerződéses viszony keretében történik, és a személyes adatok kezelése elengedhetetlen a vásárlási szerződés teljesítéséhez, amelyben a vásárló az egyik szerződő fél.
9.4. A Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az eladó a vásárolt áru vagy szolgáltatás kézbesítését követően jogos érdeke alapján kezelheti a vásárló személyes adatait közvetlen marketing céljából, és e-mailben tájékoztatást küldhet a vásárlónak az új termékekről, kedvezményekről és akciókról az ajánlott árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban.
9.5. Az eladó vállalja, hogy a vásárló személyes adatait a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályaival összhangban kezeli és tárolja.
9.6. Az eladó kijelenti, hogy a Rendelet 5. cikk (1) bekezdés a) és b) pontja szerint a vásárló személyes adatait kizárólag az ezen ÁSZF-ben megjelölt célokra gyűjti.
9.7. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat más célokra, mint amelyek az ÁSZF-ben szerepelnek, mindig külön, megfelelő jogalap alapján fogja gyűjteni, és biztosítja, hogy ezen adatokat kizárólag azoknak a céloknak megfelelő módon kezeljék és használják, amelyekre azokat gyűjtötték, és nem fogják őket összevonni olyan személyes adatokkal, amelyeket más célból vagy a vásárlási szerződés teljesítése érdekében gyűjtöttek.
9.8. A vásárló a rendelés elküldése előtt fel lesz kérve, hogy egy jelölőnégyzet bejelölésével megerősítse, hogy az eladó elegendő, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta őt: az eladó azonosító adatairól, amelyek az ÁSZF 1. pontjában szerepelnek, és igazolják az eladó személyazonosságát; az eladó vagy annak felelős személyének kapcsolattartási adatairól; a személyes adatok feldolgozásának céljáról, amely a vásárlási szerződés megkötése az eladó és a vásárló között; a személyes adatok feldolgozásának jogalapjáról; arról, hogy a vásárlónak a vásárlási szerződés megkötése, valamint a rendelés megfelelő feldolgozása és kézbesítése érdekében kötelessége megadni a kért személyes adatokat, ha a feldolgozás a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján történik; hogy az eladó által követett jogos érdeke a közvetlen marketing; a harmadik fél azonosító adatai, amely a vásárlóhoz szállítja az árut, illetve a személyes adatok más címzettjeinek vagy címzettek kategóriáinak azonosító adatai, ha ilyenek léteznek; a személyes adatok tárolásának időtartama vagy annak meghatározásának kritériumai.
9.9. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó erkölcsöknek megfelelően fogja kezelni, és olyan módon jár el, amely nem ellentétes a Rendelettel, sem más kötelező jogszabályokkal, és nem fogja azokat megkerülni.
9.10. Az eladó a Rendelettel összhangban a vásárlónak, akinek adatait kezeli, az alábbi információkat biztosítja: az eladó és adott esetben az eladó képviselőjének személyazonossága és elérhetőségi adatai, az esetleges felelős személy elérhetőségi adatai, a személyes adatok kezelésének céljai, valamint a kezelés jogalapja, ha a feldolgozás a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, az eladó vagy a harmadik fél által követett jogos érdekeltségek, a személyes adatok címzettjei vagy címzettek kategóriái, ha vannak, az esetleges információ, hogy az eladó szándékozik-e a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezethez továbbítani, a személyes adatok tárolásának időtartama vagy annak meghatározásának kritériumai, információk a vásárló jogairól, amelyek az eladótól való hozzáférés, az adatok helyesbítése, törlése vagy a feldolgozás korlátozása iránti kérelmet tartalmazzák, vagy az adatok feldolgozásával szembeni tiltakozás joga, valamint az adatátviteli jog, a felügyeleti hatóságnál történő panasz benyújtásának joga, információk arról, hogy a személyes adatok megadása törvényi vagy szerződéses kötelezettség, vagy olyan követelmény, amely szükséges a szerződés megkötéséhez, hogy a vásárló köteles-e megadni a személyes adatokat, valamint a nem megadott adatok következményei, az automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást.
9.11. A vásárlónak joga van az eladótól másolatot kérni azokról a személyes adatokról, amelyeket kezelnek, és joga van a fenti információk megszerzésére is. Ha a vásárló további másolatokat kér, az eladó adminisztratív költségeket számíthat fel a másolat elkészítéséhez.
9.12. Ha a vásárló a 9.11 pontban említett jogát írásban vagy elektronikusan érvényesíti, és a kérelme tartalmából kiderül, hogy a 9.11 pont alapján gyakorolja a jogát, a kérelem a Rendelet alapján benyújtottnak tekintendő.
9.13. A vásárlónak joga van tiltakozni az ő személyes adatainak feldolgozása ellen, amelyeket az eladó úgy véli, hogy a közvetlen marketing céljaira dolgoznak fel, beleértve a profilalkotást, amennyiben az a közvetlen marketinggel összefügg. Ha a vásárló tiltakozik az ilyen típusú feldolgozás ellen, az eladó az ilyen adatokat közvetlen marketing céljából a tiltakozás eladóhoz történő kézhezvételétől kezdve nem dolgozza fel, és a vásárló személyes adatai többé nem használhatók ilyen célokra.
9.14. Ha a vásárló gyanítja, hogy a személyes adatait jogellenesen dolgozzák fel, panaszt tehet a Szlovák Személyes Adatok Védelmi Hatóságánál. Ha a vásárlónak nincs teljes jogképessége, akkor jogait törvényes képviselője érvényesítheti.
9.15. Az eladó megfelelő intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a vásárlónak minden a 9.10 pontban említett információt rövid, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva biztosítson. Az eladó az információkat elektronikus úton vagy a Rendelettel összhangban más módon nyújtja, amiben a vásárlóval megállapodtak.
9.16. Az eladó azokat az intézkedéseket, amelyeket a vásárló kérelme alapján hoztak, késedelem nélkül, de legkésőbb egy hónapon belül biztosítja a vásárlónak, a kérelem kézhezvételétől számítva.
9.17. Az eladó ezúton tájékoztatja a vásárlót, hogy a vásárló személyes adatainak kezelése során, a szerződés teljesítése és a vonatkozó jogszabályok szerint, előrelátható, hogy a vásárló személyes adatai a következő harmadik feleknek, illetve címzettek körének kerülnek átadásra és hozzáférhetővé tételre:
9.17.1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o., Letisko M. R. Štefánika Bratislava 820 01, IČO: 31342876, IČ DPH: SK2020298610, bejegyezve a Bratislava III-i Kerületi Bíróság Cégbíróságán, Sa szekció, 4400/B bejegyzés.
9.17.2. Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, IČ DPH: SK2020351993, bejegyezve a Bratislava III-i Kerületi Bíróság Cégbíróságán, Sa szekció, 3215/B bejegyzés.
9.17.3. Slovenská pošta, a.s, Partizánska cesta 9, Banská Bystrica 975 99, IČO: 36631124, IČ DPH: SK2021879959, bejegyezve a Banská Bystrica-i Kerületi Bíróság Cégbíróságán, Sa szekció, 803/S bejegyzés.
9.17.4. Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, Cseh Köztársaság, B 24131, bejegyezve a Prágai Városi Bíróság Cégbíróságán, IČ: 07822774, DIČ: CZ07822774.
9.18. A vásárló elégedettsége az „Overené zákazníkmi” program keretében e-mailes kérdőívekkel kerül felmérésre, amelybe az e-shop bekapcsolódott. Az e-mailes kérdőíveket minden vásárlás után elküldik, amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint nem utasították el az elektronikus levelek küldését közvetlen marketing céljából. A személyes adatok feldolgozása a kérdőívek küldésére az „Overené zákazníkmi” programban jogos érdeken alapul, amely azzal a céllal történik, hogy felmérjék a vásárlói elégedettséget a vásárlással kapcsolatban. A kérdőívek küldésére, a visszajelzések kiértékelésére és a piaci pozíció elemzésére az adatfeldolgozási szolgáltató, a Heureka.sk portál üzemeltetője használatos, és ezen célokra átadhatók az információk a megvásárolt áruról és az e-mail címről. A személyes adatokat a kérdőívek küldése során nem adják át harmadik félnek saját céljaikra. A vásárló bármikor kifogást emelhet az „Overené zákazníkmi” program keretében küldött e-mailes kérdőívek ellen, ha a kérdőíves e-mailben található link segítségével lemond a további kérdőívek fogadásáról. Ha kifogást emelnek, a kérdőívet többé nem küldik el.
X. A vásárlási szerződéstől való elállás
10.1. A vásárlónak joga van elállni a távollevők között kötött szerződéstől, illetve a kereskedő üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől is indoklás nélkül a törvény által meghatározott időn belül (részletesen a 10.3., 10.4. és 10.5. pontokban szereplő szabályok szerint), kivéve, ha a szerződés tárgya:
a) szolgáltatásnyújtás, ha
1. a szolgáltatás teljes mértékben teljesítésre került, és
2. a szolgáltatás nyújtása a szerződéses elállásra vonatkozó határidő lejárta előtt kezdődött, a vásárló kifejezett beleegyezésével, és a vásárló kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy a beleegyezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljesítését követően, amennyiben a szerződés alapján a vásárló köteles megfizetni a díjat.
b) olyan termékek szállítása vagy szolgáltatás nyújtása, amelyek ára függ a pénzügyi piacokon történő árváltozásoktól, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni, és amelyek az elállásra vonatkozó határidő alatt következhetnek be,
c) olyan termékek szállítása, amelyek a vásárló specifikációi szerint készültek, vagy egyedi gyártású termékek,
d) olyan termékek szállítása, amelyek gyorsan romlanak vagy elavulnak,
e) olyan termékek szállítása, amelyek védőcsomagolásban vannak, és amelyeket nem lehet visszaküldeni egészségügyi vagy higiéniai okokból, ha a csomagolás a szállítást követően sérült,
f) olyan termékek szállítása, amelyek természetüknél fogva a szállítás után elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más termékekkel,
g) alkoholos italok szállítása, amelyek ára a szerződéskötéskor lett meghatározva, és amelyek szállítása legkorábban 30 nappal a szerződéskötés után történhet, és ára függ a piaci árváltozásoktól, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni.
h) sürgős javítások vagy karbantartás végrehajtása a vásárlónál, amire a vásárló kifejezetten kérte az eladót; ez nem vonatkozik olyan szerződésre, amelynek tárgya más szolgáltatás nyújtása, mint javítás vagy karbantartás, illetve olyan szerződésre, amelynek tárgya más termék, mint az a cserealkatrész, amely szükséges a javítás vagy karbantartás elvégzéséhez, ha a szerződések az eladó vásárlónál tett látogatása során kerültek megkötésre, és a vásárló ezeket a termékeket vagy szolgáltatásokat előre nem rendelte meg.
i) hang-, képi- vagy audiovizuális felvételek, illetve szoftverek szállítása védőcsomagolásban, amely a szállítást követően sérült,
j) rendszeres kiadványok szállítása, kivéve, ha az előfizetéses szerződés alapján történik,
k) nyilvános árverésen vásárolt termékek,
l) szálláshely-szolgáltatás nyújtása más célra, mint lakhatás, áruszállítás, gépjárműbérlés, étkezési szolgáltatás vagy szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása, ha a szerződés alapján az eladó azokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időtartamon belül köteles biztosítani.
m) digitális tartalom szállítása, amelyet az eladó nem anyagi hordozón nyújt, ha
A vásárlónak joga van elállni a szerződéstől indoklás nélkül a törvény által meghatározott időn belül (részletesen a 10.3., 10.4., 10.5. pontokban szereplő szabályok szerint), ha a vásárló és az eladó a 10.1. pont a)–c) vagy e) alpontja szerint kötöttek szerződést akciós értékesítés során vagy kéretlen látogatás alkalmával.
10.2. A vásárló elveszíti a jogot a szerződéstől való elállásra a szolgáltatás teljesítésének pillanatában, ha a szerződést távollevők között vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötötték, és annak tárgya a javítás elvégzése, amennyiben a vásárló kifejezetten kérte az eladótól, hogy látogassa meg a javítás céljából, és a szolgáltatás teljesítése a vásárló előzetes, kifejezett beleegyezésével megkezdődött.
10.3. A vásárló elállhat a távollevők között kötött szerződéstől, vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől a következő határidőn belül:
a) 14 napon belül a dátumtól számítva...
a termék átvételének napjától számítva, a vásárló számára a 10.6 pontban szereplő feltételek szerint
a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés megkötésének napjától,
az olyan vízszolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésének napjától, amely nem kerül értékesítésre korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben, valamint a hőszolgáltatásra és -felvételre vonatkozó szerződés megkötésének napjától,
az olyan digitális tartalom szállítására vonatkozó szerződés megkötésének napjától, amelyet az eladó nem anyagi hordozón szállít,
b) 30 napon belül a szerződés megkötését követően, ha az kéretlen látogatással kapcsolatos vagy annak keretében, vagy akciós értékesítéssel kapcsolatos vagy annak keretében történik.
10.4. Ha az eladó a vásárlónak a 108/2024. sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint csak később adta meg az információkat, legkésőbb azonban a szerződéstől való elállás határidejének kezdete után 12 hónapon belül, a vásárlónak joga van elállni a távollevők között kötött szerződéstől, vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől a következő határidőkön belül:
a) 14 napon belül a dátumtól számítva, amikor az eladó az információs kötelezettségét később teljesítette, ha a határidő a 10.3. pont a) alpontja szerint telt,
b) 30 napon belül a dátumtól számítva, amikor az eladó az információs kötelezettségét később teljesítette, ha a határidő a 10.3. pont b) alpontja szerint telt.
10.5. Ha az eladó nem biztosította a vásárló számára az információkat a 108/2024. sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint, sem a 10.4. pontban foglaltaknak megfelelően, a vásárló jogosult elállni a távollevők között kötött szerződéstől, vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől a 10.3. pontban szereplő határidő lejártát követő 12 hónapon belül.
10.6. A terméket a vásárló átvettnek tekinti abban a pillanatban, amikor a vásárló vagy az általa kijelölt harmadik fél, a szállítmányozón kívül, átveszi az összes megrendelt termékrészt, vagy ha:
a) a vásárló által egy rendelésben megrendelt termékeket külön-külön szállítják, akkor a termékek átvétele a legutoljára szállított termék átvételével történik,
b) a termék több részből vagy darabból áll, akkor a termékek átvétele az utolsó darab vagy rész átvételével történik,
c) a termékeket ismételten szállítják egy meghatározott időszak alatt, akkor a termékek átvétele az első termék átvételével történik.
10.7. A vásárló elállhat a távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől, amelyek tárgya a termékek szállítása, még a szerződéstől való elállás határidejének kezdete előtt is.
10.8. A vásárló a távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől elállhat írásos formában vagy más tartós adathordozón, és ha a szerződés szóban került megkötésre, a vásárló elállási jogának érvényesítéséhez elegendő bármilyen egyértelműen megfogalmazott nyilatkozat, amely kifejezi a vásárló szándékát a szerződéstől való elállásról (a továbbiakban: „elállási nyilatkozat”). A vásárló használhatja az elállási nyilatkozat mintáját, amely a jelen ÁSZF 1. mellékletében található.
10.9. Az elállási határidő a 10.3. és 10.5. pontok szerint akkor tekinthető betartottnak, ha a vásárló legkésőbb a határidő utolsó napján elküldi az elállási nyilatkozatot az eladónak.
10.10. Ha kétség merül fel a kézbesítés kapcsán, a vásárló által elküldött elállási nyilatkozat a kézbesítés módjához igazodó megfelelő idő elteltével tekinthető kézbesítettnek, ha a vásárló képes igazolni, hogy az elállási nyilatkozatot a 108/2024. sz. törvény 5. § (1) bekezdés b) pontja vagy 15. § (1) bekezdés a)–c) pontja alapján az eladó által megadott címre, illetve a szerződés megkötése után az eladó által közölt másik címre küldte el. Az elállási nyilatkozatot akkor tekintjük kézbesítettnek, amikor azt az eladó címére elküldték, ha a postai küldeményt, amely az elállási nyilatkozatot tartalmazza, nem lehet kézbesíteni az eladónak a külön jogszabályban meghatározott okok miatt.
10.11. Az eladó köteles haladéktalanul, a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvétele után, a vásárlónak visszaigazolást küldeni annak kézhezvételéről tartós adathordozón, ha a vásárló a szerződéstől való elállás során az eladó online felületén elérhető külön funkciót vagy elállási űrlapot használta.
10.12. A vásárló csak egy konkrét termékre vagy termékekre vonatkozóan állhat el a szerződéstől, ha az eladó a távollevők között vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződés alapján több terméket szállított vagy szolgáltatott.
10.13. A távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől való elállás hatásai kiterjednek minden olyan kiegészítő szerződésre is, amely a szerződéshez kapcsolódik, és amelytől a vásárló elállt; ez nem vonatkozik, ha a felek kifejezetten más időtartamra állapodtak meg a kiegészítő szerződés esetében.
A kiegészítő szerződés ezen pont alatt olyan szerződést jelent, amely további termékek szállítására vagy biztosítására vonatkozik, és amely összefügg a távollevők között kötött szerződéssel, illetve az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéssel, függetlenül attól, hogy a terméket az eladó vagy más személy biztosítja a szerződéses megállapodás alapján.
Az eladó vagy más személy a kiegészítő szerződés megszűnésével kapcsolatban a vásárlótól kizárólag az 108/2024. sz. törvény 21. § (3) és (5) bekezdése, illetve 22. § (3) bekezdése szerinti költségek megfizetését kérhetik.
E pont módosítása nem érinti a kötelező fogyasztói hitelszerződést.
A szerződéstől való elállás jogának érvényesítésekor a bizonyítási teher a vásárlót terheli.
10.14. A vásárlónak 14 napon belül, a távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől való elállás napjától számítva vissza kell küldenie a terméket, vagy át kell adnia azt az eladónak, vagy az általa kijelölt személynek, aki átveszi a terméket; ez nem vonatkozik, ha az eladó felajánlja, hogy személyesen vagy általa kijelölt személy által veszi át a terméket. Az első mondatban szereplő határidő akkor tekinthető betartottnak, ha a vásárló legkésőbb a határidő utolsó napján postázza a terméket az eladónak.
A vásárló jogosult megtagadni a termék visszavételét, amelyet olyan szerződés alapján szerzett be, amelyet kéretlen látogatás során, akciós értékesítés keretében vagy annak kapcsán kötött, amíg az eladó vissza nem téríti a kifizetett árat.
A távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől való elállás esetén a vásárló kizárólag a termék eladónak vagy az eladó által kijelölt személynek történő visszaküldésének költségeit viseli; ez nem vonatkozik, ha az eladó beleegyezett abba, hogy a költségeket ő viseli, vagy ha az eladó nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét a 108/2024. sz. törvény 15. § (1) bekezdés g) pontja szerint. A vásárló megerősíti, hogy az eladó teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét, és kijelenti, hogy megfelelő tájékoztatást kapott.
A vásárló felelős a termék értékének csökkenéséért, amely a termékkel való olyan kezelést követően következett be, amely meghaladja azt a mértéket, amely szükséges a termék tulajdonságainak és működőképességének megállapításához; ez nem vonatkozik, ha az eladó nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét a 108/2024. sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint. A vásárló megerősíti, hogy az eladó teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét, és kijelenti, hogy megfelelő tájékoztatást kapott.
A vásárló köteles megfizetni az eladónak a ténylegesen teljesített szolgáltatás díját a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételéig, ha a vásárló a 10.1. pont szerint eláll a távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől, amelynek tárgya szolgáltatás nyújtása, vízszolgáltatás, amely nem értékesíthető korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben, vagy hőszolgáltatás nyújtása, és a szolgáltatás nyújtása előtt kifejezett beleegyezést adott a 108/2024. sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint. A ténylegesen teljesített szolgáltatás díja az egész szerződéses ár alapján arányosan kerül kiszámításra. Ha a szerződéses ár túlértékelt, a ténylegesen teljesített szolgáltatás díja a teljesített szolgáltatás piaci árából kerül kiszámításra.
A vásárlónak a távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől való elállás jogának érvényesítése alapján, a 10.1. pont szerint, semmilyen egyéb kötelezettsége vagy költsége nem keletkezik, azon kívül, hogy teljesítenie kell az ebben a pontban említett kötelezettségeket és az 108/2024. sz. törvény 22. § (3) bekezdése alapján a további költségeket.
10.15. Az eladó köteles a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni a vásárlónak minden olyan kifizetett összeget, amelyet a vásárlótól a távollevők között kötött szerződés, az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződés, vagy a kiegészítő szerződés alapján, vagy azokkal kapcsolatban kapott, beleértve a szállítási költségeket, kézbesítési díjakat, postaköltségeket és egyéb díjakat és költségeket.
Az eladó köteles a vásárlónak visszafizetni minden olyan kifizetett összeget ezen pont alapján, amely az elállás mértékének megfelelően kapcsolódik a szerződéshez, ha a vásárló nem állt el az egész távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől. Az eladó nem számíthat fel további költségeket a szállítási, kézbesítési, postai költségekre és egyéb díjakra és költségekre.
Az eladó nem köteles megtéríteni a vásárlónak a további költségeket, ha a vásárló kifejezetten olyan szállítási módot választott, amely nem a legolcsóbb, az eladó által kínált szokásos szállítási mód. A további költségek alatt azt értjük, hogy az eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módhoz képest milyen különbség van a vásárló által választott szállítási mód költségei között.
Az eladó nem követelhet a vásárlótól költségeket az alábbiakért:
a) szolgáltatás nyújtása, vízszolgáltatás, amely nem értékesíthető korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben, vagy hőszolgáltatás nyújtása a szerződéstől való elállás határideje alatt a 108/2024. sz. törvény 20. § (1)–(3) bekezdése szerint, függetlenül a teljesített szolgáltatás mértékétől, ha
b) A digitális tartalom teljes vagy részleges biztosítása, amelyet az eladó nem anyagi adathordozón biztosít, ha
Az eladó nem köteles a távollevők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya a termék szállítása, a vásárlónak visszafizetni az összegyűjtött összeget ezen pont alapján, amíg a termék nem kerül visszaszállításra, vagy amíg a vásárló nem igazolja a termék visszaküldését az eladónak, kivéve, ha az eladó felajánlja, hogy személyesen vagy általa kijelölt személy által veszi át a terméket.
Az eladó köteles visszafizetni a vásárlónak ezen összegyűjtött összeget ugyanazon módon, ahogyan a vásárló azt kifizette; ez nem érinti az eladó jogát, hogy más visszafizetési módot állapodjon meg a vásárlóval, ha a vásárló nem viseli a visszafizetési költségeket.
Az eladó köteles saját költségére biztosítani a termék visszavételét a megadott határidőn belül, ha a vásárló az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződés alapján házhoz szállított terméket vásárolt, és a termék természetére tekintettel nem lehetséges a visszaküldés postai úton.
Az eladó és a vásárló közötti egyoldalú követeléskompenzáció, amely a szerződéstől való elállás következményeként merül fel a 10.1. pont szerint, tilos.
A távollevők között kötött szerződés vagy az eladó üzlethelyisésein kívül kötött szerződés esetén, amelynek tárgya digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás, a Polgári Törvénykönyv 852m § (3), (5)-(8) bekezdései vonatkoznak.
10.16. A vásárló kijelenti, hogy az eladó a szerződés megkötése előtt, amely alapján a vásárló köteles kifizetni az árat, a 10.3. pont szerint a szerződéstől való elállás határideje előtt
a) külön tájékoztatta arról, hogy
b) kérte annak nyilatkozatát, hogy a vásárló a) pont szerint tájékoztatva lett,
c) kérte a vásárlótól, hogy adja meg kifejezett beleegyezését a szolgáltatás nyújtásának, a víz, a hő vagy digitális tartalom szállításának megkezdéséhez a szerződéstől való elállás határideje előtt, és a vásárló ilyen beleegyezést ad.
10.17. Ha az eladó az árukészlet kimerülése vagy a termék elérhetetlensége miatt nem képes a terméket a vásárló számára a vásárlási szerződésben meghatározott határidőn belül, vagy a megállapodott vételáron biztosítani, akkor az eladó köteles a vásárlónak alternatív teljesítést ajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a vásárlónak a szerződéstől való elállásra. Ha a vásárló ésszerű időn belül nem fogadja el az eladó által kínált alternatív teljesítést, és nem is áll el a szerződéstől, az eladó jogosult elállni a vásárlási szerződéstől.
XI. Záró rendelkezések
11.1. A felek megállapodtak, hogy a közöttük történő kommunikáció e-mail üzenetek formájában fog történni.
11.2. Tekintettel arra, hogy egyes termékek (különösen bizonyos műszaki eszközök vagy számítógépes szoftverek) exportja egyes harmadik országokba tiltható vagy korlátozott lehet, vagy előzetes állami engedély megszerzéséhez kötött, vagy az eladó szerződéses kötelezettségekkel bír a termék gyártója felé, vagy az eladónak ilyen kötelezettsége van a vonatkozó jogszabályok alapján, a vásárló köteles az eladót írásban tájékoztatni exportálási szándékáról, és az exportálást csak az eladó írásos hozzájárulása után végrehajtani. Az ilyen hozzájárulás megszerzésével kapcsolatos összes költség a vásárlót terheli.
11.3. A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) nem szabályozott kérdéseire a szlovák jogrend vonatkozó rendelkezései, különösen a 40/1964 Zb. számú Polgári Törvénykönyv és a 108/2024 Z. z. számú, a fogyasztóvédelemről szóló törvény vonatkoznak. Az eladó és a vásárló közötti vitákat elsősorban tárgyalások útján kell rendezni, és ha nem sikerül megegyezni, a vitákat a Szlovák Köztársaság bíróságai fogják eldönteni.
11.4. Ha a szerződés bármely rendelkezése érvénytelen vagy végrehajthatatlan, vagy azzá válik, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét és végrehajthatóságát, amennyiben az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés elválasztható a szerződés többi részétől. A felek mindent megtesznek annak érdekében, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést egy új, annak tartalmához és hatásához leginkább hasonló rendelkezéssel helyettesítsék, legkésőbb 30 napon belül attól számítva, hogy az érintett rendelkezés érvénytelen, támadható vagy végrehajthatatlan lett, vagy amikor a szerződő fél erről értesült és tájékoztatta a másik felet, attól függően, hogy mi történik előbb.
11.5. Az ÁSZF a vásárlóval kötött szerződés megkötésével lép hatályba. Az eladó jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan bármikor módosítani, a módosítás akkor lép hatályba, amikor azt kihirdetik, kivéve, ha másként állapodtak meg.
11.6. A vásárlót a vásárlási szerződés megkötése során felkérik, hogy jelölje be a négyzetet, amely megerősíti, hogy megismerkedett az ÁSZF-fel, elolvasta, megértette a tartalmát, és teljes mértékben elfogadja azokat.
Utolsó frissítés 25.11.2024
Ezek az általános szerződési feltételek szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit, amelyek a vásárlási szerződésből származnak, amelyet a iFix s.r.o., székhelye: Námestie hraničiarov 6/A, 851 03 Bratislava - Petržalka, Cégjegyzékszám: 47019948, a Bratislava III. Városi Bíróság cégjegyzékében bejegyezve, Sro szekció, bejegyzési szám: 87860/B (a továbbiakban "eladó") és a vásárló között kötöttek. A vásárló olyan jogi személy, aki nem fogyasztó a vonatkozó jogszabályok értelmében, és a szerződés tárgya az eladó által kínált termékek vásárlása és eladása.
Az eladó azonosító és kapcsolattartó adatai: iFix s.r.o.,
Ezek az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a vásárlási szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Amennyiben az eladó és a vevő olyan vásárlási szerződést kötnek, amely eltérő feltételeket tartalmaz e ÁSZF-től, akkor a vásárlási szerződés rendelkezései élveznek elsőbbséget e ÁSZF-fel szemben.
II. A vásárlási szerződés megkötésének módja
2.1. A vásárló a vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot a kitöltött és elküldött űrlap formájában küldi el az eladónak a weboldalon, amelyben ajánlatot tett a vásárlási szerződés megkötésére, melynek tárgya a vásárló által megjelölt árucikk tulajdonjogának díj ellenében történő átruházása a rendelésben meghatározott ár és feltételek szerint (továbbiakban: „rendelés”).
2.2. A rendelés elküldését követően a vásárló automatikusan egy értesítést kap a vásárlási rendelés eladó elektronikus rendszerébe történő beérkezéséről a saját e-mail címére (továbbiakban: „a rendelés átvételének megerősítése”). A vásárló e-mail címére szükség esetén minden további információt is elküldhetünk a rendelésével kapcsolatban.
2.3. A rendelés átvételének megerősítése tartalmazza annak adatait, hogy az eladó megkapta a rendelést, de ez nem minősül a vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlat elfogadásának.
2.4. Az eladó ezt követően e-mailben tájékoztatja a vásárlót arról, hogy a vásárló rendelése elfogadásra került-e (továbbiakban: „rendelés elfogadása”). A rendelés elfogadása tartalmazza az árucikk nevét és specifikációját, amelynek eladása a vásárlási szerződés tárgya, továbbá az árucikk árával és/vagy egyéb szolgáltatások árával kapcsolatos adatokat, az árucikk várható szállítási idejét, a szállítási cím nevét és adatait, valamint az árucikk vásárlóhoz történő szállításának árát, feltételeit, módját és határidejét, az eladó adatait (cég neve, székhely, cégjegyzékszám, nyilvántartási szám stb.), valamint egyéb szükséges adatokat.
2.5. A vásárlási szerződés a rendelés elfogadásának elektronikus vagy írásos formában történő kézbesítésével jön létre a vásárló számára.
3.1. Az eladó köteles:
a) a vásárlási szerződés alapján az árucikket (továbbiakban: „árucikk”) a szerződéssel és az alkalmazandó jogszabályokkal összhangban a vásárlónak átadni,
b) a vásárlónak írásban vagy elektronikus formában minden olyan dokumentumot biztosítani, amely szükséges az árucikk átvételéhez és használatához.
3.2. Az eladónak joga van a vásárlótól az árucikk vételárának megfelelő időben és teljes összegben történő kifizetéshez.
3.3. Ha az eladó a készletkimerülés vagy az árucikk elérhetetlensége miatt nem képes a vásárló számára a vásárlási szerződésben meghatározott időn belül vagy a megállapodott vételáron teljesíteni a szállítást, az eladó köteles alternatív teljesítést felajánlani a vásárlónak, vagy lehetőséget biztosítani számára a vásárlási szerződésből való elállásra, és a vásárlónak választania kell az egyik lehetőséget. Ha a vásárló ésszerű időn belül nem fogadja el az eladó által felajánlott alternatív teljesítést, és nem áll el a vásárlási szerződéstől, az eladó jogosult elállni a vásárlási szerződéstől.
5.1. Az árucikkek szokásos elérhetősége és szállítási határideje minden egyes terméknél fel van tüntetve az online áruház weboldalán.
5.2. Ha az eladó és a vásárló a vásárlási szerződésben másként nem állapodtak meg, az eladó köteles a terméket a vásárlónak legkésőbb a vásárlási szerződés megkötésétől számított 30 napon belül leszállítani. Ha a 5.1. pont szerint a szállítási idő hosszabb, akkor a 5.1. pont szerinti időtartam érvényes. A vásárlási szerződés megkötésétől a szállítási idő utolsó napjáig terjedő időszakot „Időszakos időtartam”-nak nevezzük.
5.3. A vásárló köteles az árut átvenni azon a helyen, amelyet a vásárlási szerződésben vagy a termék szállításának ideje előtt más módon meghatároztak (továbbiakban: „Helyszín”). A vásárló köteles az árut az Időszakos időtartam alatt átvenni.
5.4. Ha az eladó az árut a vásárlónak a Helyszínen és az Időszakos időtartamon belül leszállítja, a vásárlónak kötelessége az árut személyesen átvenni, vagy biztosítani, hogy az áru átvételére olyan személy vegye át, akit meghatalmaz a távollétében történő átvételre, és aláírja az átvételi és szállítási jegyzőkönyvet.
5.5. Ha a vásárló nem veszi át az árut a vásárlási szerződésnek megfelelően, az eladónak joga van kártérítést követelni, és a vásárló nem jogosult az áru ismételt leszállítására, kivéve, ha a felek másként nem állapodnak meg.
5.6. Ha a vásárló előre kifizette az árut, az eladó vagy szerződéses partnere kérheti a személyazonosságot igazoló okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) bemutatását, hogy elkerülje a károkat és megakadályozza a bűncselekményekből származó bevételek legalizálását.
5.7. A vásárló nem jogosult az eladóval szembeni követelésekkel szemben saját követeléseit beszámítani, kivéve, ha az eladó írásban másként nem engedélyezi.
6.1. Az árucikk vételára a vásárlási szerződésben a vásárló és az eladó közötti megállapodás alapján kerül meghatározásra, és az akceptált rendelésben szereplő ár az irányadó (továbbiakban: „vételár”). Ha a rendelés átvételének megerősítésében szereplő vételár magasabb, mint az elektronikus boltban az árucikk vásárlása időpontjában megadott ár, az eladó elektronikus üzenetben tájékoztatja a vásárlót az új vételár ajánlatáról, amely az eladó ajánlata az új vásárlási szerződés megkötésére. A vásárlónak ezt az ajánlatot e-mailben vagy írásban kifejezetten el kell fogadnia ahhoz, hogy a vásárlási szerződés érvényesen létrejöjjön.
6.2. A vásárló köteles a vételárat, beleértve az áruk szállítási költségét, az eladónak készpénzben, bankkártyával a termék személyes átvételekor, utánvéttel a szállítási helyszínen, vagy az eladó bankszámlájára történő átutalással a termék átvétele előtt kifizetni, az akceptált rendelésben szereplő vagy az eladó weboldalán található számlaszám szerint.
6.3. Amennyiben a vásárló az eladónak a vételárat banki átutalással fizeti ki, a fizetés napjának az a nap számít, amikor a teljes vételár jóváírásra kerül az eladó számláján.
6.4. A vásárló köteles a vételárat az áruval kapcsolatos megállapodásnak megfelelően, a vásárlási szerződésben meghatározott határidőn belül kifizetni, de legkésőbb az áru átvételekor.
6.5. Ha a vásárló nem fizeti ki a teljes vételárat az árucikk helyszínre történő szállításáig, és a felek nem állapodtak meg az áru vételárának részletfizetéséről, az eladó jogosult megtagadni az áru szállítását a vásárlónak.
6.6. Az áru összeszerelésével és szállításával kapcsolatos költségek nincsenek benne a vételárban, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vásárlónak biztosítani.
6.7. Az eladó által üzemeltetett bármely online áruházban megjelenített vételár nem tartalmazza az áru szállítási költségét vagy egyéb választható szolgáltatásokat. Minden akció addig érvényes, amíg a készlet ki nem fogy, hacsak a konkrét terméknél másként nincs feltüntetve.
Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítsa a termékek árait bármely online áruházában. Az ár módosítása nem vonatkozik azokra a vásárlási szerződésekre, amelyek a módosítás előtt jöttek létre, függetlenül attól, hogy az áru még nem lett kiszállítva.
VII. A tulajdonjog megszerzése és a termékekkel kapcsolatos kárveszély átszállása
7.1. A vásárló a termék tulajdonjogát akkor szerzi meg, amikor a terméket kézhez veszi és teljes mértékben kifizeti a termék vételárát.
7.2. A terméken keletkező kárveszély a vásárlóra száll át, amikor a vásárló vagy a vásárló által meghatalmazott harmadik fél átveszi a terméket az eladótól vagy az áru szállítására megbízott képviselőtől, vagy amikor ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az eladó lehetővé teszi a vásárló számára a termékkel való rendelkezést, és a vásárló nem veszi át azt.
Reklamációs szabályzat (hiba felelősség, garancia, reklamációk)
8.1. Az eladó felelős az árucikk hibáiért a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai szerint, és a vásárlónak kötelessége a reklamációt az eladónál vagy az arra kijelölt személynél érvényesíteni a megfelelő jogszabályi előírásoknak megfelelően.
8.2. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás terméket hibátlan termékre cserélje, amely azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkezik, amennyiben ez nem okoz a vásárlónak jelentős nehézségeket.
8.3. Az eladó nem vállal felelősséget az árucikk hibáiért, ha:
8.3.1. ha a vásárló nem érvényesítette a termékkel kapcsolatos hibákra vonatkozó jogait az eladó felelősségével kapcsolatban a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően,
8.3.2. ha a termék hibája mechanikai sérülés, amelyet a vásárló okozott,
8.3.3. ha a termék hibája az akkumulátor kapacitásának csökkenése,
8.3.4. ha a termék hibája olyan használat következménye, amely nem felel meg a termék természetes környezetének intenzitásában, páratartalmában, kémiai és mechanikai hatásokban.
8.3.5. ha a termék hibája szakszerűtlen kezelés, karbantartás vagy a termékkel való gondozás elhanyagolása miatt keletkezett,
8.3.6. ha a termék hibája a termék túlzott terheléséből vagy a dokumentációban vagy a termék használatának általános elveiben foglaltaknak ellentmondó használatból ered,
8.3.7. ha a termék hibája olyan események következtében jött létre, amelyeket elhárítani nem lehetett és/vagy nem lehetett előre látni,
8.3.8. ha a termék hibája véletlenszerű romlás vagy véletlenszerű károsodás miatt alakult ki,
8.3.9. ha a termék hibája szakszerűtlen beavatkozás, víz- vagy tűzkár, statikus vagy atmoszférikus elektromosság vagy más, vis maior esemény következtében alakult ki.
8.3.10. ha a termék hibája olyan személy beavatkozásának következménye, aki nem jogosult a termékhez hozzáférni,
8.3.11. ha a csomag nem teljes, vagy ha nyilvánvaló hiba van, amelyet a vásárló a csomag átvételekor ellenőrzéssel észlelhetett volna, és ezt haladéktalanul nem jelezte az eladó képviselőjének a vásárlási szerződésnek megfelelően,
8.3.12. ha a hiba a kijelzőn / megjelenítő eszközön vízszintes és/vagy függőleges vonalakként jelentkezik.
8.4. Apple iPhone alkatrész (akkumulátor, kijelző, kamera, az iPhone modelljétől függően) cseréje esetén előfordulhat, hogy a következő üzenet jelenik meg: "Nem lehet megerősíteni, hogy ez az iPhone eredeti Apple alkatrészt használ (akkumulátor, kijelző, kamera, az iPhone modelljétől függően)."
Ezek az üzenetek nem befolyásolják a készülék teljesítményét, és 4 nap után eltűnnek a zárolt képernyőről, majd csak a Beállításokban lesznek láthatók. Az üzenet megjelenése nem befolyásolja a készülék teljesítményét.
8.5. Az árucikk színének megjelenítése a monitoron nem feltétlenül felel meg a valós színárnyalatoknak, ahogyan azt a vásárló a valóságban érzékeli. A színárnyalatok megjelenítése többek között függ a használt megjelenítő monitor vagy egyéb kijelző eszköz minőségétől.
8.6. A vásárlónak kötelessége az árut és annak csomagolását azonnal ellenőrizni a szállítást követően az eladó képviselőjének jelenlétében. Ha a terméken hiba található és/vagy ha a csomag nem teljes (kevesebb darab áru, vagy hiányzó rendelés), a vásárlónak kötelessége jegyzőkönyvet készíteni a hiba mértékéről és jellegéről, amelynek helyességét az eladó képviselője megerősíti. Az így készült jegyzőkönyv alapján a vásárló jogosult további lépéseket tenni a termékkel kapcsolatos igények érvényesítése érdekében. Ha ezt nem teszi meg, akkor az eladó a reklamációt vagy a szerződéstől való elállást elutasíthatja.
8.7. Az eladó garanciát vállal:
A garanciális időszak a termék átvételének pillanatában kezdődik, vagy abban az időpontban, amikor a termék átvételének meg kellett volna történnie, de a vásárló nem vette át a terméket.
9.1. A felek megállapodtak abban, hogy a vásárlónak a vásárlási szerződés megfelelő teljesítése érdekében meg kell adnia nevét és családi nevét, üzlethelyiségét, telefonszámát és e-mail címét, ha természetes személyről van szó, vagy a vásárló nevében eljáró természetes személy nevét és családi nevét, telefonszámát és e-mail címét, ha a vásárló jogi személy. E cikk rendelkezései vonatkoznak a természetes személy vásárlóra, valamint arra a természetes személyre, aki a jogi személy vásárló nevében eljár, ha nincs másképp megállapodva.
9.2. A vásárló, aki regisztrált az online boltban, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatokat, valamint törölheti regisztrációját a webáruház „felhasználói profil” részében történő bejelentkezés után.
9.3. Az eladó ezúton tájékoztatja a vásárlót, hogy az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének 6. cikk (1) bekezdés b) pontja értelmében, a személyes adatok kezeléséről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016. április 27-i 2016/679/EU rendelet (általános adatvédelmi rendelet), amely hatályon kívül helyezi a 95/46/ES irányelvet (továbbiakban: „Rendelet”), az eladó mint az informatikai rendszer üzemeltetője a vásárlási szerződés megkötésének folyamatában a vásárló személyes adatait a vásárló hozzájárulása nélkül fogja kezelni, mivel a vásárló személyes adatainak kezelése az eladó részéről a vásárlóval fennálló előzetes szerződéses viszonyok keretében történik, és a vásárló személyes adatainak kezelése elengedhetetlen a vásárlási szerződés teljesítéséhez, amelyben a vásárló az egyik szerződő félként szerepel.
9.4. Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének 6. cikk (1) bekezdés f) pontja értelmében az eladó a megrendelt áru vagy szolgáltatás vásárlóhoz történő kézbesítése után, jogos érdek alapján személyes adatokat kezelhet (nem a jogi személy nevében eljáró természetes személy személyes adatait), és közvetlen marketing céljából e-mailben információkat küldhet a vásárlónak új termékekről, kedvezményekről és akciókról, valamint a kínált termékekről vagy szolgáltatásokról.
9.5. Az eladó vállalja, hogy a vásárló személyes adatait a szlovákiai jogszabályokkal összhangban kezeli és használja.
9.6. Az eladó kijelenti, hogy a 2016/679/EU rendelet 5. cikk (1) bekezdés a) és b) pontjával összhangban a vásárló személyes adatait kizárólag a jelen ÁSZF-ben megadott célokra gyűjti.
9.7. Az eladó kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben nem szereplő célokra a vásárló személyes adatait mindig külön jogalap alapján szerzi be, és biztosítja, hogy ezeket az adatokat kizárólag azon módon kezeljék és használják, amely megfelel az összegyűjtött céloknak, valamint hogy azokat nem fogják összevonni más célból, vagy a vásárlási szerződés teljesítése érdekében összegyűjtött személyes adatokkal.
9.8. A vásárló a rendelés elküldése előtt arra lesz felszólítva, hogy a rendelés elküldése előtt egy jelölőnégyzet bepipálásával erősítse meg, hogy az eladó kellő, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta őt a következőkről: az eladó azonosító adatai, amelyek a jelen ÁSZF 1. cikkében találhatók, és amelyek igazolják az eladó személyazonosságát, az eladó kapcsolattartási adatai, vagy az eladó illetékes személyének adatai, a személyes adatok kezelésének célja, amely a vásárlási szerződés megkötése az eladó és a vásárló között, és az adatkezelés jogalapja, hogy a vásárlónak kötelessége megadni a szükséges személyes adatokat a vásárlási szerződés megkötéséhez és a rendelés megfelelő feldolgozásához és kiszállításához, ha az adatkezelés a 2016/679/EU rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján történik, hogy az eladó jogos érdeke a közvetlen marketing, a harmadik fél azonosító adatai, amely a termékeket kiszállítja a vásárlónak, vagy más címzettek vagy személyes adatok fogadóinak azonosító adatai, ha vannak ilyenek, az adatmegőrzés időtartama, vagy az annak meghatározására vonatkozó kritériumok.
9.9. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jóhiszeműségnek megfelelően fogja kezelni, és olyan módon jár el, amely nem ellentétes a Rendelettel vagy más, általánosan kötelező jogszabályokkal, és nem kerülni fogja azok betartását.
9.10. Az eladó a Rendelettel összhangban a vásárlónak, akinek adatait kezeli, az alábbi információkat nyújtja: az eladó személyazonossága és kapcsolattartási adatai, valamint szükség esetén az eladó képviselőjének kapcsolattartási adatai, az esetleges felelős személy kapcsolattartási adatai, az adatkezelés céljai, amelyekre a személyes adatokat felhasználják, valamint az adatkezelés jogalapja, ha az adatkezelés a 2016/679/EU rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, az eladó vagy harmadik fél jogos érdekei, a személyes adatok címzettjeinek köre vagy kategóriái, ha vannak ilyenek, releváns esetekben tájékoztatás arról, hogy az eladó szándékozik a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezethez továbbítani, az adatmegőrzés időtartama, vagy annak meghatározására vonatkozó kritériumok, információk az egyén jogáról, hogy hozzáférést kérhet a saját személyes adataihoz, valamint a személyes adatok helyesbítéséhez, törléséhez vagy az adatkezelés korlátozásához, vagy jogáról, hogy tiltakozhat az adatkezelés ellen, valamint jogáról az adatok átvitelére, a felügyeleti hatósághoz történő panasztétel jogáról, információ arról, hogy a személyes adatok megadása jogi vagy szerződéses követelmény-e, vagy szükséges a szerződés megkötéséhez, hogy a vásárló köteles-e megadni a személyes adatokat, és a személyes adatok megadása elmaradásának lehetséges következményeiről, az automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást.
9.11. A vásárlónak joga van kérni az eladótól a kezelt személyes adatok másolatát, és joga van hozzáférni az összes fent említett információhoz. Minden további másolatért, amelyet a vásárló kér, az eladó díjat számíthat fel, amely az adminisztratív költségeket fedezi a másolat elkészítésére.
9.12. Ha a vásárló a 9.11 pontban meghatározott jogát írásban vagy elektronikus úton gyakorolja, és a kérés tartalmából kiderül, hogy a 9.11 pont alapján gyakorolja a jogát, a kérés úgy tekintendő, hogy az a Rendelet szerint került benyújtásra.
9.13. A vásárlónak joga van az eladónál kifogásolni személyes adatainak kezelését, ha úgy véli, hogy azok közvetlen marketing céljából, beleértve a profilalkotást is, kezelhetők vagy kezelni fognak. Amennyiben a vásárló ilyen adatkezelést kifogásol, az eladó köteles a személyes adatok kezelését a közvetlen marketing céljából megszüntetni a kifogás beérkezésének napjától, és a vásárló személyes adatait ezen célokra már nem szabad és nem fogják kezelni.
9.14. Ha a vásárló úgy véli, hogy személyes adatai jogtalanul kerülnek kezelésre, panaszt tehet a Szlovákiai Személyes Adatok Védelméért Felelős Hatóságnál. Ha a vásárló nem rendelkezik teljes jogi cselekvőképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
9.15. Az eladó megfelelő intézkedéseket fog hozni annak érdekében, hogy a vásárlónak minden, a 9.10 pontban szereplő információt tömören, átláthatóan, érthetően és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva biztosítson. Az eladó elektronikus úton vagy a Rendelettel összhangban más módon adja át az információkat, amelyben a vásárlóval előzetesen megállapodnak.
9.16. Az eladó azokra az intézkedésekre vonatkozó információkat, amelyeket a vásárló kérelme alapján hozott, haladéktalanul, de legkésőbb egy hónapon belül biztosítja a vásárló számára, a kérelem beérkezésétől számítva.
9.17. Az eladó ezúton tájékoztatja a vásárlót, hogy a vásárlási szerződés teljesítése és a 15. § (1) bekezdés e) pontja 3. és 4. alpontja szerint a vásárló személyes adatainak kezelése során feltételezhető, hogy a vásárló személyes adatai a következő harmadik feleknek, illetve személyes adatok fogadóinak lesznek átadva és hozzáférhetővé téve:
9.17.1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o., Letisko M. R. Štefánika Bratislava 820 01, IČO: 31342876, IČ DPH: SK2020298610, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság Cégjegyzékében, Cégjegyzékszám: 4400/B.
9.17.2. Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, IČ DPH: SK2020351993, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság Cégjegyzékében, Cégjegyzékszám: 3215/B.
9.17.3. Slovenská pošta, a.s, Partizánska cesta 9, Banská Bystrica 975 99, IČO: 36631124, IČ DPH: SK2021879959, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság Cégjegyzékében, Cégjegyzékszám: 803/S.
9.17.4. Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8 – Karlín, Csehország, B 24131 bejegyezve a Prágai Városi Bíróság Cégjegyzékében, IČ: 07822774, DIČ: CZ07822774.
9.18. A vásárló elégedettségét az e-shop a "Overené zákazníkmi" program keretében e-mailes kérdőívekkel mérheti. A kérdőívek minden vásárlás után kiküldésre kerülnek, amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint nincs elutasítva az elektronikus marketing célú e-mailek küldése. A személyes adatok kezelése a kérdőívek küldése érdekében a vásárlás elégedettségének felmérésére jogos érdek alapján történik. A kérdőívek kiküldéséhez, a visszajelzések kiértékeléséhez és a piaci helyzet elemzéséhez feldolgozási alvállalkozót használunk, amely a Heureka.sk portál üzemeltetője. Ehhez a célhoz a megvásárolt termékekről és az e-mail címről szóló információk átadhatók. A személyes adatok nem kerülnek átadásra harmadik félnek saját céljaikra a kérdőívek kiküldése során. A "Overené zákazníkmi" programban történő kérdőívek küldése ellen bármikor lehet kifogást emelni a további kérdőívek küldésének elutasításával, amelyhez a kérdőíves e-mailben található link használható. Kifogás esetén a kérdőív további küldése megszűnik.
10.1. A vásárló és az eladó megállapodtak abban, hogy a szerződéstől való elállás csak a kötelező érvényű jogszabályokban meghatározott okokból, vagy olyan okokból lehetséges, amelyeket előzetesen megállapodtak.
10.2. Az eladó jogosult elállni a vásárlási szerződéstől:
ha az eladó észleli a vásárló által a jelen ÁSZF-ben meghatározott szabályok megsértését és/vagy ha megalapozott gyanú merül fel a vásárló általi szabálysértésről, különösen akkor, ha a vásárló a regisztrációs űrlapon, a rendelésben és/vagy más dokumentumokban valótlan vagy érvénytelen adatokat adott meg, illetve ha a rendelés létrehozásának körülményei spekulatív jellegűek, és/vagy ha a termékkel való rendelkezés nem felel meg a jelen ÁSZF-ben meghatározott szabályoknak.
ha a termék árának nyilvánvaló hibája van (például az ár nyilvánvalóan eltér a termék típusához/szabványához szokásos ártól). Nyilvánvaló árhiba lehet például, ha az első három számjegy helyett csak három számjegy szerepel; egy számjeggyel alacsonyabb ár (például ha az ár megadásakor egy számjegy "kiesik"); nyilvánvalóan alacsony ár (például ha az ár 50%-kal alacsonyabb, mint a szokásos ár, anélkül, hogy a terméknél jelezve lenne, hogy kiárusításról vagy egyéb kedvezményes akcióról van szó); és más nyilvánvaló hibák a termék leírásában, képében stb.
10.3. A vásárló jogosult elállni a szerződéstől a termék átvételétől számított 14 napon belül, anélkül, hogy indokolnia kellene, de csak abban az esetben, ha a terméket nem bontotta fel, nem használta, és semmilyen módon nem sértette meg a terméket. Ha a vásárló nem tartja be az előző mondatban meghatározott feltételeket a szerződéstől való elálláskor, akkor az elállás nem lesz érvényes, és az eladó nem köteles átvenni a terméket, illetve visszafizetni a termék árát. A szerződéstől való elállás és a termék visszaküldése a vásárló költségére és felelősségére történik.
10.4. A termék visszaküldésekor ajánlott a terméket biztosítani. Az utánvéttel visszaküldött terméket az eladó nem veszi át.
11.1. A felek megállapodtak abban, hogy a kommunikáció közöttük e-mailes üzenetek formájában fog történni.
11.2. Tekintettel arra, hogy bizonyos termékek (különösen kiválasztott műszaki termékek vagy számítógépes szoftverek) exportja egyes harmadik országokba tiltható vagy korlátozott lehet, vagy előzetes állami engedélyhez kötött, vagy az eladó szerződéses kötelezettségekkel rendelkezhet a termék gyártója felé, illetve az eladót ilyen kötelezettség terhelheti a vonatkozó jogszabályok alapján, a vásárlónak kötelessége a termék exportálása előtt írásban tájékoztatni az eladót szándékáról, és az exportálást csak az eladó írásos beleegyezésének megadása után végezheti el. Minden olyan költség, amely ezen beleegyezés megszerzésével kapcsolatos, a vásárlót terheli.
11.3. Azokra a kérdésekre, amelyeket e jelen ÁSZF nem szabályoz, a szlovák jogszabályok megfelelő rendelkezései irányadók, különösen a 513/1991. sz. törvény (a kereskedelmi törvénykönyv), mivel az eladó és a vásárló megállapodtak abban, hogy a szerződéses viszonyukat ezen kereskedelmi törvénykönyv fogja szabályozni. Az eladó és a vásárló közötti vitákat elsődlegesen tárgyalások útján próbálják rendezni, és ha nem születik megállapodás, a vitákat a Szlovák Köztársaság bíróságai fogják rendezni.
11.4. Ha ezen vásárlási szerződés bármely rendelkezése érvénytelen vagy végrehajthatatlan, vagy azzá válik, az nem érinti a szerződés többi rendelkezésének érvényességét és végrehajthatóságát, amennyiben az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés elkülöníthető a szerződés többi rendelkezésétől. A felek mindent megtesznek annak érdekében, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést egy új rendelkezéssel pótolják, amely tartalmában és hatásában minél inkább megfelel az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezésnek, és ezt legfeljebb 30 napon belül megteszik attól az időponttól számítva, amikor az adott rendelkezés érvénytelen, végrehajthatatlan vagy támadhatóvá vált, vagy amikor erről az egyik fél értesült és értesítette a másik felet, attól függően, hogy mi történik előbb.
11.5. Ezen ÁSZF a vásárlóval a vásárlási szerződés megkötésével lépnek hatályba. Az eladó jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan bármikor módosítani, a módosítás pedig az új verzió kihirdetésének napjától válik érvényessé, hacsak másként nem kerül megállapodásra.
11.6. A vásárló a vásárlási szerződés megkötésének folyamatában fel lesz szólítva, hogy egy jelölőnégyzet bepipálásával megerősítse, hogy megismerkedett az ÁSZF-fel, elolvasta azt, megértette annak tartalmát, és teljes mértékben egyetért vele.
Bolygónk védelme érdekében folyamatosan javítjuk szén-dioxid-kibocsátásunkat. Olvasson többet arról, hogyan alakítjuk át folyamatainkat a szénlábnyomunk csökkentése érdekében.
Iratkozzon fel, hogy rendszeresen tájékoztatást kapjon az ajánlatunkról szóló kedvezményekről és hírekről. Ugyanakkor ennek az űrlapnak a benyújtásával megerősítem, hogy több mint 16 éves vagyok
Egyetértek azzal, hogy híreket kapjak
Bevásárlókosár
Részösszeg
bruttó
Ez az oldal sütiket használ a jobb vásárlási élmény érdekében További információk